Jakie opony wybrać zjeżdżając z asfaltu?

0
Jakie opony wybrać zjeżdżając z asfaltu?

Częste pytanie jakie pojawia się wśród motocyklistów chcących zjechać z teren to jakie opony powinienem kupić?

Idealnie byłoby, gdyby istniały opony sprawdzające się w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni, były w stanie przejechać 20 000 km i nie kosztowały fortuny.

Zła informacja dla wielu z Was. Takich opon nie ma! Niestety fizyki nie da się oszukać i jak stare przysłowie mówi „jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego”.

Zatem jak dobrać optymalne opony dla siebie? Zacznijmy od ustalenia Waszych potrzeb. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie gdzie będę jeździł oraz jak będę jeździł?

Jeżeli 90 % twojej jazdy to drogi asfaltowe, a tylko 10% drogi szutrowe, pozostań na oponach szosowych. Dobrym rozwiązaniem będzie do tego celu opona Michelin Anakee 3

https://www.akademiaenduro.pl/pl/sklep?d=82

Jeżeli oczekujesz więcej frajdy na szutrowych drogach i sporadycznie zjeżdżasz na bardziej wymagające nawierzchnie (trawa, błoto, kamieniste drogi), możesz pomyśleć o oponie typu Adventure. Pamiętaj jednak, że to nadal jest szosowa opona, która w cięższym terenie nie będzie sobie dobrze radzić.

https://www.akademiaenduro.pl/pl/sklep?d=75

Tak zwane opony kostkowe to coś dla osób, które polubiły jazdę w terenie i zjeżdżają często z utwardzonych dróg. Opony takie dają o wiele więcej przyczepności na trudnych nawierzchniach jak błoto, mokra trawa czy kopny piach. Jeżeli chcesz być bezpieczny jeżdżąc w terenie i mieć sporo frajdy to jedyna opcja dla Ciebie. Dobra wiadomość jest taka, że opony kostkowe dla turystycznych enduro (przynajmniej większość z nich) nadal dobrze spisują się na asfalcie.

Niejednokrotnie widzę zdziwienie na twarzach motocyklistów kiedy motocyklem „na kostkach” pochylam się na asfalcie zamykając bieżnik.

Opony kostkowa mają również swoje wady. Dwie największe to: generują większy hałas podczas jazdy na asfalcie niż opony szosowe oraz możliwe przebiegi przy jeździe mieszanej (50 % szosa/50 %teren) oscylują w granicach 5 – 6 tyś kilometrów.

Dwa słowa na temat fizyki. Uwierzcie mi fizyka jest nieubłagana i weryfikuje każdą marketingową teorię.

Jeżeli tylna opona w waszym motocyklu oferuje przebiegu rzędu 20 – 30 tyś km to na pewno wykonana jest z dużo twardszej mieszanki odpornej na ścieranie niż opona, która wytrzymała 6 tyś km. Jest to oczywiście niesamowita zaleta, ale tylko dla Waszego portfela. Przyczepność Waszego motocykla zależy od siły tarcia (? ) jaką mogą przenieść opony, a ta z kolei zależy tylko od dwóch czynników: siły nacisku N (ciężar motocykla, ewentualnie dociążenia koła w danej chwili) oraz współczynnika tarcia ?, który zależy od nawierzchni po jakiej jedziemy i od materiału z jakiego wykonane są nasze opony. Na co Wy macie wpływ?

Ciśnienie w oponach – o czym należy pamiętać?

Na koniec dwa słowa o ciśnieniu w oponach. Jeżdżąc po szosie oczywiście należy stosować się do zaleceń producenta. Wiele współczesnych motocykli oferuje Wam pomiar ciśnienia w kołach w trakcie jazdy, więc jeśli tylko ciśnienie spadnie do poziomu krytycznego, otrzymacie stosowną informację na wyświetlaczu. W terenie sprawy mają się nieco inaczej. Niezależenie na jakiej oponie jeździmy szosowej, adventure czy kostkowej obniżenie ciśnienia poprawia nasze bezpieczeństwo i komfort jazdy. Opona z niższym ciśnieniem jest bardziej miękka przez co oferuje Wam lepszą amortyzację, motocykl przestaje być nerwowy oraz lepszą przyczepność w terenie.

Należy pamiętać jednak, że jazda z obniżonym ciśnieniem to ryzyko uszkodzenia felgi szczególnie w terenie kamienistym. Na szosie dłuższa jazda na niskim ciśnieniu szczególnie przy wysokich temperaturach i dużych prędkościach to ryzyko szybszego zużycia opony, przegrzania mogącego doprowadzić do uszkodzenia opony.

Poczujcie prawdziwą radość z jazdy

Skuteczność pian aktywnych

0
Skuteczność pian aktywnych

Mycie samochodu co tydzień jest uciążliwe i może być bardzo czasochłonne. Pomiędzy naszym napiętym harmonogramem pracy, a czasem poświęcanym na życie rodzinne trudno jest znaleźć czas na takie rzeczy jak częste mycie samochodu.

Jeśli jesteś jak większość ludzi, pewnie nie cierpisz mieć brudnego samochodu. Szybki detailing to proste rozwiązanie, które ogranicza codzienne mycie, utrzymując lakier samochodu w odpowiednim stanie, gdy jest on lekko zakurzony. Tylko kilka minut dziennie lub co drugi dzień zachowa ten szczegółowy wygląd, aby lakier samochodu prezentował się jak nowy. Przedsiębiorstwa zajmujące się detailingiem czy sprzedażą produktów do mycia i pielęgnacji pojazdów są bardzo popularne i często używane przez detalistów oraz entuzjastów samochodów, aby nadać ostateczny charakter szczegółom pojazdu. Produkty w sprayu szybko i łatwo usuwają plamy z wody, smugi, kurz i inne lekkie zanieczyszczenia. Specjalne preparaty szybko odparowują, aby zapobiec dalszemu plamieniu, smarują, aby zapobiec zarysowaniom, i zawierają wzmacniacze połysku, aby odświeżyć i nabłyszczyć właśnie woskowany lakier.

Obecnie każda z głównych marek produktów do pielęgnacji samochodów ma w ofercie produkt do mycia bez wody i preparaty do detailingu.

Dla entuzjastów motoryzacji szybki detailing to coś więcej niż wygoda, jest to konieczność i część rutynowej pielęgnacji samochodu. Za pomocą szybkich i wygodnych w stosowaniu pian aktywnych można drastycznie zredukować mycie samochodu, w zależności od częstotliwości użytkowania i od warunków pogodowych. Bogaty wybór produktów znajdziemy na stronie https://detailingstore.pl/14-piany-aktywne. Czas jest tylko jednym z czynników decydujących o szybkim detailingu. Niedobory wody, brak urządzeń myjących czy zła pogoda to także czynniki utrudniające normalne umycie samochodu. Wykonane prawidłowo mycie, suszenie i detailing może skrócić czas poświęcany na czyszczenie samochodu do minimum. Zmniejsza to także działanie szkodliwych elementów, które mogą uszkadzać powierzchnię lakieru, takie jak kamyki, zabrudzenia dróg, odchody ptaków, czy owady.

Zanim wypożyczysz samochód przygotuj się

0
Zanim wypożyczysz samochód przygotuj się

Wypożyczalnie samochodów przygotowują dużą propozycję dla własnych klientów. Zwykle można zdecydować się na wynajem krótko, średnio oraz długoterminowy. To, jaki zostanie dobrany finalnie, zależy przede wszystkim od potrzeb użytkownika. Na wynajem krótkoterminowy decydują się zwykle osoby indywidualne, np. potrzebujące pojazdu na okres pobytu służbowego w mieście. Jednak zwykle również długookresowy najem to w większości wypadków propozycja dla spółek.

Co jest konieczne do wynajęcia pojazdu?

W większości wypożyczalni wymagane jest posiadanie dwóch dowodów tożsamości, przy czym jednym spośród nich musi być prawo jazdy. W wypadku, jeśli pojazdem ma kierować również inna osoba, niezbędne jest przedstawienie także jej dokumentów. Potrzebne jest również okazanie karty kredytowej, na jakiej zajmowana jest kaucja. Wynajęcie pojazdu wymaga zatwierdzenia umowy, w jakiej muszą być opisane wszelkie koszty i sprawy odpowiedzialności klienta w razie zaistnienia straty lub grabieży samochodu.

Odbieramy auto – co jest istotne?

Najistotniejsze to zobaczyć określone miejsce odbioru oraz oddania auta, dlatego, iż mnóstwo wypożyczalni ma własne działy w paru punktach miasta: na lotnisku, w centrum, jak również w pozostałych strefach. Zawsze odbierajmy pojazd o określonej porze. To istotne, ponieważ pewne spółki mogą po prostu wycofać naszą rezerwację, jeśli nie pojawimy się w miejscu odbioru o ustalonej godzinie. Pamiętajmy, żeby przy odbiorze auta mieć wszelkie najważniejsze dokumenty, więc ważne prawo jazdy oraz dokument tożsamości.

Brak paliwa

Bez znaczenia jest to, czy samochód pożyczy ci wypożyczalnia samochodów Toruń, Bydgoszcz, czy gdańsk. W tego typu punktach obowiązuje reguła, iż klient winien zwrócić samochód w takim stanie jak go wynajął. Wiąże się to nie jedynie z tym, iż auto winno wrócić bez uszkodzeń. Jednym spośród punktów, jakie można podpiąć pod ową zasadę jest pełen bak. Auto zabierane z wypożyczalni jest zatankowane do pełna. Klient zwracający samochód winien wcześniej go zatankować. Jeżeli owego nie zrobi wypożyczalnia naliczy kolejną sumę na zakup paliwa. Należałoby wiedzieć, iż cena jest zryczałtowana oraz zwykle trochę większa niż na stacji benzynowej. Z owego względu nie opłaca się oddawać samochodu bez wcześniejszego tankowania.

Ile średnio kosztuje malowanie proszkowe?

0
Ile średnio kosztuje malowanie proszkowe?

Malowanie proszkowe jest jedną z najbardziej skutecznych metod malowanych powierzchni. Zapewnia bardzo równomierne pokrycie powierzchni i estetyczne wykończenie. Malowanie proszkowe można zastosować np. do ram rowerowych, karoserii samochodowej, felg aluminiowych i stalowych czy balustrad.

Większość osób, która decyduje się wykonać malowanie proszkowe elementów, skłania się do skorzystania z usług profesjonalistów. Proces malowania sam w sobie nie jest skomplikowany, jednak wymaga on użycia kosztownego, specjalistycznego sprzętu. Inwestowanie w niego w wielu przypadkach nie ma sensu. Lepszym rozwiązaniem jest zlecenie pracy odpowiednim firmom.

Zasady wyceny malowania proszkowego

Wycena usługi zawsze jest rozpatrywana w sposób indywidualny. Ceny malowania proszkowego zależne będą głównie od specyfiki malowanej powierzchni. Średnie ceny za malowanie części aluminiowych będą wyższe od średnich cen malowania proszkowego elementów ze stali. Na koszty malowania z wpływają także inne czynniki. Dużo zależeć będzie od ogólnego stanu powierzchni przed malowaniem. Rozwiązaniem najbardziej rozsądnym cenowo jest malowanie stali surowej, ponieważ w takim wypadku odpadają dodatkowe prace przygotowawcze, takie jak np. wygładzanie powierzchni.

Cena malowania używanych felg, ram lub karoserii będzie już znacznie wyższa, gdyż przed nałożeniem nowej warstwy pracownik musi wykonać zabieg piaskowania. Ważna są również wymiary danej powierzchni.

Uśredniony cennik

Stan elementów wpływa na cenę usługi, gdyż im bardziej skomplikowany etap przygotowawczy, tym cena ostateczna będzie wyższa. Sporo zależeć będzie od jakości wykonanej usługi. Za proszkowe malowanie surowej stali trzeba zapłacić około 30 zł/m2. Jeśli do zabiegu dołączymy także nałożenie warstwy podkładu przed kolorem, wówczas cena usługi wzrasta dwukrotnie do około 60 zł za m2. Ceny piaskowania kształtują się w zakresie od 20 zł do 30 zł za m2. Za zabieg piaskowania i malowania proszkowego stalowych felg samochodowych w standardowym rozmiarze należy zapłacić około 60 zł. W przypadku aluminiowych felg cena jest już sporo wyższa i wynosi około 80 do 90 zł. Usługa piaskowania karoserii samochodowej waha się w granicach 1900 do 2200 zł w zależności od wielkości i stanu powierzchni.
Ceny malowania proszkowego różnią się w zależności od regionu Polski oraz od wielkości miasta. Cennik specjalizujących się w tego typu usługach firm, może znacząco się od siebie różnić nawet w obrębie jednego miasta.

Więcej informacji na temat malowania proszkowego i piaskowania znaleźć można na https://proszkowe-malowanie.com/aktualnosci/.

Tanie wakacje w trasie

0
przyczepa kempingowa

Nie każdego stać na luksusowe wakacje w kurorcie zagranicznym, gdzie ceny noclegów są niezwykle wysokie, tak jak i sam pobyt w takich miejscach. Na szczęście jest wiele innych rozwiązań, z których warto skorzystać, jeśli chce się odpocząć z dala od domu. Jednym z takich rozwiązań jest zakup przyczepy kempingowej. To bardzo rozsądne rozwiązanie, jeśli chce się spędzić miłe wakacje w podróży, wraz ze swoją rodziną. Podróżowanie z przyczepami kempingowymi, jest bardzo wygodne i ma wiele zalet.

Wakacje z przyczepą kempingową

Aby zorganizować wakacje z przyczepą kempingową, oczywiście trzeba się w taką przyczepę zaopatrzyć. Można się zdecydować na zakup samej przyczepy, którą podepnie się do swojego samochodu, jeśli tylko ma się w nim zamontowany hak holowniczy, albo też można zakupić cały kamper, czyli dwa w jednym auto i przyczepę kempingową. Wszystko zależy od kosztów na jakie nas stać, a także od poszczególnych wymagań. Używane przyczepy kempingowe na sprzedaż, są całkiem tanie, każdego będzie stać na ich zakup. Można je kupić stacjonarnie albo przez Internet, na różnych portalach z ogłoszeniami. W takich miejscach można dosyć tanio kupić takie pojazdy, wiele osób korzysta więc z takiej możliwości.

Przyczepa kempingowa ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim dzięki niej, można znaczenie ograniczyć koszty wakacyjne. Nie trzeba płacić za noclegi, bo można wygodnie nocować w przyczepie. Trzeba jedynie parkować w wyznaczonych do tego miejscach, na przykład na polach kempingowych. Przyczepy kempingowe są dosyć pojemne, mogą pomieścić całą rodzinę. Posiadają łóżka, stoliki, małe kuchenki i łazienki, czyli wszystko to, co jest potrzebne na wakacjach. Pobyt w hotelu może być bardzo drogi, a nocleg w przyczepie kempingowej nic nie kosztuje.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie przyczepy kempingowej?

Kupując przyczepę kempingową na wakacje, trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii. Przede wszystkim ważny jest stan techniczny pojazdu. Przyczepa powinna być w jak najlepszym stanie wizualnym i technicznym, w pełni sprawna. Jej wnętrze powinno być czyste, schludne i właściwie wyposażone. Bardzo ważne jest by przyczepa miała także ważny przegląd techniczny, ubezpieczenie itp dokumenty.

Ważną kwestią o ile nie najważniejszą, jest także cena przyczepy. Używane przyczepy są o wiele tańsze, niż przyczepy całkiem nowe. A nie zawsze opłaca się kupować nową przyczepę, skoro w atrakcyjnej cenie można kupić przyczepę w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Kupując przyczepę przez Internet, trzeba dokładnie przyjrzeć się zdjęciom, wczytać się w opis produktu i na pewno umówić się na oględziny przyczepy na żywo. Jeśli sprzedawca internetowy wystawia więcej produktów na sprzedaż, warto też zapoznać się z opiniami na jego temat, które bez problemu w Internecie można znaleźć. Takie opinie są bardzo wiarygodne, na ich podstawie można dokonać właściwego wyboru.

Używanych przyczep kempingowych, jest na portalach bardzo dużo, jest więc z czego wybierać. Decyzja powinna być podjęta rozsądnie i na spokojnie.

Powierz swojego diesla profesjonalistom

0
Powierz swojego diesla profesjonalistom

Współczesny silnik diesla to bardzo skomplikowana konstrukcja, która wymaga nie tyle co odpowiedniego traktowania ze strony właściciela pojazdu, co odpowiedniej opieki serwisowej. Trzeba nie tylko dbać o dobrą jakość tankowanego do silnika paliwa, ale również o regularną kontrolę wszystkich elementów eksploatacyjnych. Do obowiązków kierowcy, podobnie jak w przypadku także innych samochodów, należy nie tylko np. sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych, ciśnienia w oponach, ale także kontrolowanie książki serwisowej pojazdu z dbałością o regularne wizyty w renomowanym warsztacie w celu ich wymiany lub regeneracji.

Do bardzo wrażliwych, a zarazem kluczowych elementów samochodów z silnikiem diesla należą przede wszystkim: turbosprężarka, filtr DPF, katalizator, a także m.in. dwumasowe koło zamachowe. Wymagają one „szczególnego traktowania” ze strony kierowcy, a także regularnej wymiany co pewien określony w instrukcji serwisowej przebieg. Problem w tym, że ceny tych części, w zależności od modelu auta, mogą nie jednego posiadacza diesla przyprawić o zawroty głowy. Dlatego wielu kierowców decyduje się na regenerację zamiast wymiany.

Regeneracja tych podzespołów musi być jednak wykonana profesjonalnie, w specjalizującym się w takich czynnościach warsztacie. W przeciwnym wypadku, po źle wykonanej regeneracji, można nabawić się jeszcze większych kłopotów z autem i wpakować się w dodatkowe koszty. Jeżeli więc, jako właściciel auta z dieslem szukasz właściwego miejsca to warto zajrzeć na turbokrymar.pl. Ich specjalność to regeneracja katalizatorów i turbin. Robią to z dbałością o szczegóły oraz w bardzo konkurencyjnych cenach. Jeśli więc szukasz odpowiedniej firmy, cieszącej się dobrymi opiniami klientów, a żądana przez Ciebie usługa to m.in. regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku, wybierz Turbokrymar. Zadbają oni o profesjonalną obsługę i dadzą gwarancję na wykonane usługi. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze oraz będziesz cieszyć się dłużej swoim autem.

Samochód firmowy na kredyt czy w leasing – co wybrać?

0
Samochód firmowy na kredyt czy w leasing – co wybrać?

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, które rozwiązanie będzie dla nich korzystniejsze – kupienie samochodu na kredyt czy wzięcie go w leasing. Obie formy finansowania mają swoje wady i zalety. Którą z nich warto wybrać?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

0
Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Bieżnikowanie opon to zabieg polegający na renowacji opony, pozwalający na odzyskanie jej pierwotnych właściwości po wyeksploatowaniu. Może polegać na pogłębieniu bieżnika w używanej, mocno zniszczonej oponie lub na nałożeniu nowego. Jednak jakie są wady i zalety tak przygotowanego ogumienia? Czy warto je kupić?

Proces bieżnikowania

Procesowi bieżnikowania mogą zostać poddane zarówno opony do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Wśród nich znaleźć można ogumienie letnie, zimowe i całoroczne, o różnych parametrach. Jedynym warunkiem, jaki musi być spełniony, aby można było przeprowadzić proces, jest posiadanie bieżnika o tej samej głębokości, co karkasy, co najmniej 2-3 mm.

A jak je poznać podczas zakupu? Ogumienie bieżnikowane musi być oznaczone jako  „regroovable”, niezależnie od swojego typu oraz rodzaju przeprowadzonego procesu. Te ostatnie dzielimy na dwa typy: przebiegające „na gorąco” lub „na zimno”.

W pierwszym przypadku mieszanka gumowa jest nakładana na przygotowany karkas. Następnie podlega wulkanizacji w prasie pod wysokim ciśnieniem i temperaturą. W drugim przypadku wstępnie przygotowany (zwulkanizowany) bieżnik jest „doklejany” do opony.

Zalety opon bieżnikowanych

Wybór opony nowej lub bieżnikowanej to często kwestia kosztów. Bez wątpienia kwoty, jakie trzeba przeznaczyć na „odnowione” ogumienie, są dla wielu osób bardziej przystępne, niż ceny nowych opon. Z zasady na bieżnikowane trzeba wydać około 30% mniej pieniędzy, co jest niebagatelną sumą.

Ciekawym atutem opon bieżnikowanych jest fakt, że często mają one bieżnik nawet głębszy, niż nowe. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko aquaplaningu podczas ich użytkowania. Co więcej, optymalnie wykorzystywane opony ciężarowe można bieżnikować nawet dwa czy trzy razy, dodatkowo redukując koszt eksploatacji samochodu.

Warto również wspomnieć o tym, iż decydując się na bieżnikowane ogumienie, należy sięgnąć po produkty renomowanych marek. Przykładem mogą być wyszukiwane pod hasłem Targum opony produkty ze strony Plusgum. Renomowana firma Targum gwarantuje, iż ich jakość jest wysoka i będą dobrze sprawować się podczas jazdy.

Wady opon bieżnikowanych

Jak każdy odrestaurowany produkt, ogumienie może posiadać swoje wady. Należy do nich przede wszystkim krótszy przebieg przed kolejną wymianą opon, a także zwiększone ryzyko wystąpienia usterki w karkasie. Należy także pamiętać, że niektóre właściwości opony mogą ulec pogorszeniu podczas bieżnikowania. Wśród tych parametrów mogą znaleźć się przyczepność, głośność oraz precyzja kierowania.

Niniejsze wady nie stanowią jednak powodu do tego, aby zupełnie rezygnować z kupna opon bieżnikowanych. Wybierając bowiem ogumienie renomowanej firmy, można spokojnie cieszyć się jazdą za mniejszą kwotę, niż gdyby konieczna była wymiana opon na nowe. Jest to szczególnie widoczne w przypadku samochodów ciężarowych i to im głównie dedykuje się bieżnikowanie.

Gąbki polerskie – w jakich sytuacjach warto z nich korzystać?

0
Gąbki polerskie – w jakich sytuacjach warto z nich korzystać?

Dbanie o lakier samochodu to bardzo ważna kwestia dla każdego właściciela pojazdu. Przy stosowaniu odpowiednich środków możemy zapewnić mu elegancki wygląd przez wiele lat, nawet długo po opuszczeniu salonu. Co może nam pomóc w takiej sytuacji?

Jak zbudowany jest lakier?

Powłoka lakiernicza składa się najczęściej z czterech warstw. Ułożone są one jedna na drugiej. Podstawą jest grunt chroniący przed korozją. Na niego nakłada się podkład antykorozyjny, który wyrównuje wszelkie niedoskonałości w strukturze podłoża. Dopiero wtedy przychodzi lakier bazowy, który jest odpowiedzialny za kolor karoserii. Na niego nakłada się lakier bezbarwny, który pełni funkcję ochronną. Zabezpiecza karoserię przed opadami atmosferycznymi, drobinami piasku, asfaltu, czy owadami. Nadaje też karoserii połysk. Lakier bezbarwny jest najgrubszą spośród wszystkich warstw. Warto pamiętać, że lakier zachowuje się inaczej w różnych temperaturach. Gdy jest gorąco, to rozszerza się. W niskich temperaturach z kolei lakier kurczy się.

Kosmetyki samochodowe – co pomoże chronić lakier?

Ochronę karoserii możemy zacząć od wyboru odpowiednich kosmetyków samochodowych. Zacznijmy więc od właściwego doboru szamponu. Pamiętajmy by wybierać taki, który nie niszczy lakieru. W tym celu zwróćmy uwagę  na to, jakie pH posiada. Te o kwaśnym pH sprawdzą się do odtykania powłok ceramicznych i wosków. Szampony o neutralnym pH można natomiast stosować do regularnego mycia nawoskowanych pojazdów. Poza tym, warto też zadbać o preparaty konserwujące. Woski w sprayu, płynie, czy jako pasta zapobiegną osiadaniu kurzu  i ochronią lakier przed zarysowaniami. Takie kosmetyki samochodowe możesz kupić chociażby tutaj https://autochemia.pl/pol_m_Detailing-2543.html. Dobór wosku zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Syntetyczny da mocny połysk, który wielu osobom będzie wydawał się sztuczny i plastikowy. Wosk na bazie naturalnej natomiast zapewni nie tylko odpowiednie nabłyszczenie, ale także pogłębi barwę lakieru. Takiego zabiegu nie musimy też powtarzać bardzo często. Wszystko zależy od eksploatacji auta. Pamiętajmy też, że najlepsze efekty dają pasty.

Gąbki polerskie – kiedy możemy je stosować?

Naszej karoserii może też pomóc polerowanie. Pozwala to usunąć wszelkie defekty, takie jak wżery, rysy, czy ślady utleniania. Z pomocą wspomnianych wcześniej past gąbki polerskie pozwalają uzyskać wysoki połysk na lakierze. Po takim zabiegu będzie on mieć powierzchnię płaską i jednolitą. Producenci przygotowali rozmaite kształty i kolory gąbek polerskich. Wygodne mocowanie na rzep ułatwia polerowanie. W tym miejscu możesz sprawdzić, jakie gąbki polerskie oferuje jeden z producentów https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Odnowa-lakieru_Gabki-polerskie-896.html. Akcesoria te sprawdzą się nawet z bardzo agresywnymi pastami, co pozwala stosować je na powłokach lakierniczych w różnym stanie. Trwałość gwarantuje zaś podwójna powłoka. Co ciekawe, gąbki polerskie można prać w pralce. Dzięki temu skutecznie pozbędziemy się osadu z karoserii po każdym polerowaniu.

Niezawodna regeneracja turbosprężarek, katalizatorów i filtrów w Białymstoku

Niezawodna regeneracja turbosprężarek, katalizatorów i filtrów w Białymstoku

Jesteśmy przedsiębiorstwem specjalizującym się w regeneracji strategicznych elementów silnika spalinowego. Turbokrymar.pl działa na terenie Podlasia- jednego z najpiękniejszych regionów Polski, dlatego szczególną wagę przywiązuje do stosowania ekologicznych – przyjaznych środowisku rozwiązań.

Naszą specjalnością jest regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku. Właściwa praca sprężarki zapewnia odpowiednią moc silnika a przez to jest gwarantem odczuwania przyjemności z jazdy. Obsługujemy nie tylko samochody osobowe, ale również pojazdy specjalistyczne wykorzystywane na budowach lub szczególnie narażone na awarie silników ciężarówki. Możemy pochwalić się również uznaniem rolników – regenerujemy turbosprężarki oraz filtry DPF w ciągnikach i innych maszynach rolniczych.

W zakresie świadczonych przez nas usług jest także regeneracja katalizatorów i turbin. Warto jeszcze raz podkreślić, że przy regeneracji nie używamy szkodliwych chemicznych środków. dzięki temu zdecydowanie wyprzedzamy konkurencję, o czym świadczą także pozytywne opinie i rekomendacje naszych klientów. Są nimi osoby prywatne oraz różne przedsiębiorstwa logistyczne i budowlane. Zatrudniamy kadrę wyspecjalizowanych pracowników i dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym. Z tych powodów nasza regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku stoi na najwyższym światowym poziomie.

Dbamy o turbosprężarki w samochodach osobowych, ciężarowych, pojazdach specjalnych i rolniczych. Turbokrymar to również niezawodna regeneracja katalizatorów i turbin. Naszą misją jest ochrona silnika każdego pojazdu, ponieważ silnik samochodu jest jego sercem. A bez serca nie ma życia czyli w naszym przypadku owocnej i przyjemnej jazdy. Zajmujemy się regeneracją sprężarek, filtrów, katalizatorów i turbin. Wykorzystujemy nowoczesne i przyjazne środowisku naturalnemu technologie. Używamy najwyższej jakości sprzętu, w pracy polegamy na doświadczeniu i precyzji naszych wykwalifikowanych pracowników. Regenerujemy i naprawiamy.

ZOBACZ TEŻ

Zarządzanie flotą pojazdów za pomocą oprogramowania monitorującego

W transporcie międzynarodowym wiele czynników pływa na wykonanie usługi dostawy. Liczy się czas, w jakim pokonana zostanie trasa oraz punktualność w dotarciu na umówioną...