czwartek, Listopad 14, 2019

Zanim wypożyczysz samochód przygotuj się

0
Zanim wypożyczysz samochód przygotuj się

Wypożyczalnie samochodów przygotowują dużą propozycję dla własnych klientów. Zwykle można zdecydować się na wynajem krótko, średnio oraz długoterminowy. To, jaki zostanie dobrany finalnie, zależy przede wszystkim od potrzeb użytkownika. Na wynajem krótkoterminowy decydują się zwykle osoby indywidualne, np. potrzebujące pojazdu na okres pobytu służbowego w mieście. Jednak zwykle również długookresowy najem to w większości wypadków propozycja dla spółek.

Co jest konieczne do wynajęcia pojazdu?

W większości wypożyczalni wymagane jest posiadanie dwóch dowodów tożsamości, przy czym jednym spośród nich musi być prawo jazdy. W wypadku, jeśli pojazdem ma kierować również inna osoba, niezbędne jest przedstawienie także jej dokumentów. Potrzebne jest również okazanie karty kredytowej, na jakiej zajmowana jest kaucja. Wynajęcie pojazdu wymaga zatwierdzenia umowy, w jakiej muszą być opisane wszelkie koszty i sprawy odpowiedzialności klienta w razie zaistnienia straty lub grabieży samochodu.

Odbieramy auto – co jest istotne?

Najistotniejsze to zobaczyć określone miejsce odbioru oraz oddania auta, dlatego, iż mnóstwo wypożyczalni ma własne działy w paru punktach miasta: na lotnisku, w centrum, jak również w pozostałych strefach. Zawsze odbierajmy pojazd o określonej porze. To istotne, ponieważ pewne spółki mogą po prostu wycofać naszą rezerwację, jeśli nie pojawimy się w miejscu odbioru o ustalonej godzinie. Pamiętajmy, żeby przy odbiorze auta mieć wszelkie najważniejsze dokumenty, więc ważne prawo jazdy oraz dokument tożsamości.

Brak paliwa

Bez znaczenia jest to, czy samochód pożyczy ci wypożyczalnia samochodów Toruń, Bydgoszcz, czy gdańsk. W tego typu punktach obowiązuje reguła, iż klient winien zwrócić samochód w takim stanie jak go wynajął. Wiąże się to nie jedynie z tym, iż auto winno wrócić bez uszkodzeń. Jednym spośród punktów, jakie można podpiąć pod ową zasadę jest pełen bak. Auto zabierane z wypożyczalni jest zatankowane do pełna. Klient zwracający samochód winien wcześniej go zatankować. Jeżeli owego nie zrobi wypożyczalnia naliczy kolejną sumę na zakup paliwa. Należałoby wiedzieć, iż cena jest zryczałtowana oraz zwykle trochę większa niż na stacji benzynowej. Z owego względu nie opłaca się oddawać samochodu bez wcześniejszego tankowania.

Ile średnio kosztuje malowanie proszkowe?

0
Ile średnio kosztuje malowanie proszkowe?

Malowanie proszkowe jest jedną z najbardziej skutecznych metod malowanych powierzchni. Zapewnia bardzo równomierne pokrycie powierzchni i estetyczne wykończenie. Malowanie proszkowe można zastosować np. do ram rowerowych, karoserii samochodowej, felg aluminiowych i stalowych czy balustrad.

Większość osób, która decyduje się wykonać malowanie proszkowe elementów, skłania się do skorzystania z usług profesjonalistów. Proces malowania sam w sobie nie jest skomplikowany, jednak wymaga on użycia kosztownego, specjalistycznego sprzętu. Inwestowanie w niego w wielu przypadkach nie ma sensu. Lepszym rozwiązaniem jest zlecenie pracy odpowiednim firmom.

Zasady wyceny malowania proszkowego

Wycena usługi zawsze jest rozpatrywana w sposób indywidualny. Ceny malowania proszkowego zależne będą głównie od specyfiki malowanej powierzchni. Średnie ceny za malowanie części aluminiowych będą wyższe od średnich cen malowania proszkowego elementów ze stali. Na koszty malowania z wpływają także inne czynniki. Dużo zależeć będzie od ogólnego stanu powierzchni przed malowaniem. Rozwiązaniem najbardziej rozsądnym cenowo jest malowanie stali surowej, ponieważ w takim wypadku odpadają dodatkowe prace przygotowawcze, takie jak np. wygładzanie powierzchni.

Cena malowania używanych felg, ram lub karoserii będzie już znacznie wyższa, gdyż przed nałożeniem nowej warstwy pracownik musi wykonać zabieg piaskowania. Ważna są również wymiary danej powierzchni.

Uśredniony cennik

Stan elementów wpływa na cenę usługi, gdyż im bardziej skomplikowany etap przygotowawczy, tym cena ostateczna będzie wyższa. Sporo zależeć będzie od jakości wykonanej usługi. Za proszkowe malowanie surowej stali trzeba zapłacić około 30 zł/m2. Jeśli do zabiegu dołączymy także nałożenie warstwy podkładu przed kolorem, wówczas cena usługi wzrasta dwukrotnie do około 60 zł za m2. Ceny piaskowania kształtują się w zakresie od 20 zł do 30 zł za m2. Za zabieg piaskowania i malowania proszkowego stalowych felg samochodowych w standardowym rozmiarze należy zapłacić około 60 zł. W przypadku aluminiowych felg cena jest już sporo wyższa i wynosi około 80 do 90 zł. Usługa piaskowania karoserii samochodowej waha się w granicach 1900 do 2200 zł w zależności od wielkości i stanu powierzchni.
Ceny malowania proszkowego różnią się w zależności od regionu Polski oraz od wielkości miasta. Cennik specjalizujących się w tego typu usługach firm, może znacząco się od siebie różnić nawet w obrębie jednego miasta.

Więcej informacji na temat malowania proszkowego i piaskowania znaleźć można na https://proszkowe-malowanie.com/aktualnosci/.

Powierz swojego diesla profesjonalistom

0
Powierz swojego diesla profesjonalistom

Współczesny silnik diesla to bardzo skomplikowana konstrukcja, która wymaga nie tyle co odpowiedniego traktowania ze strony właściciela pojazdu, co odpowiedniej opieki serwisowej. Trzeba nie tylko dbać o dobrą jakość tankowanego do silnika paliwa, ale również o regularną kontrolę wszystkich elementów eksploatacyjnych. Do obowiązków kierowcy, podobnie jak w przypadku także innych samochodów, należy nie tylko np. sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych, ciśnienia w oponach, ale także kontrolowanie książki serwisowej pojazdu z dbałością o regularne wizyty w renomowanym warsztacie w celu ich wymiany lub regeneracji.

Do bardzo wrażliwych, a zarazem kluczowych elementów samochodów z silnikiem diesla należą przede wszystkim: turbosprężarka, filtr DPF, katalizator, a także m.in. dwumasowe koło zamachowe. Wymagają one „szczególnego traktowania” ze strony kierowcy, a także regularnej wymiany co pewien określony w instrukcji serwisowej przebieg. Problem w tym, że ceny tych części, w zależności od modelu auta, mogą nie jednego posiadacza diesla przyprawić o zawroty głowy. Dlatego wielu kierowców decyduje się na regenerację zamiast wymiany.

Regeneracja tych podzespołów musi być jednak wykonana profesjonalnie, w specjalizującym się w takich czynnościach warsztacie. W przeciwnym wypadku, po źle wykonanej regeneracji, można nabawić się jeszcze większych kłopotów z autem i wpakować się w dodatkowe koszty. Jeżeli więc, jako właściciel auta z dieslem szukasz właściwego miejsca to warto zajrzeć na turbokrymar.pl. Ich specjalność to regeneracja katalizatorów i turbin. Robią to z dbałością o szczegóły oraz w bardzo konkurencyjnych cenach. Jeśli więc szukasz odpowiedniej firmy, cieszącej się dobrymi opiniami klientów, a żądana przez Ciebie usługa to m.in. regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku, wybierz Turbokrymar. Zadbają oni o profesjonalną obsługę i dadzą gwarancję na wykonane usługi. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze oraz będziesz cieszyć się dłużej swoim autem.

Samochód firmowy na kredyt czy w leasing – co wybrać?

0
Samochód firmowy na kredyt czy w leasing – co wybrać?

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, które rozwiązanie będzie dla nich korzystniejsze – kupienie samochodu na kredyt czy wzięcie go w leasing. Obie formy finansowania mają swoje wady i zalety. Którą z nich warto wybrać?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

0
Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Bieżnikowanie opon to zabieg polegający na renowacji opony, pozwalający na odzyskanie jej pierwotnych właściwości po wyeksploatowaniu. Może polegać na pogłębieniu bieżnika w używanej, mocno zniszczonej oponie lub na nałożeniu nowego. Jednak jakie są wady i zalety tak przygotowanego ogumienia? Czy warto je kupić?

Proces bieżnikowania

Procesowi bieżnikowania mogą zostać poddane zarówno opony do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Wśród nich znaleźć można ogumienie letnie, zimowe i całoroczne, o różnych parametrach. Jedynym warunkiem, jaki musi być spełniony, aby można było przeprowadzić proces, jest posiadanie bieżnika o tej samej głębokości, co karkasy, co najmniej 2-3 mm.

A jak je poznać podczas zakupu? Ogumienie bieżnikowane musi być oznaczone jako  „regroovable”, niezależnie od swojego typu oraz rodzaju przeprowadzonego procesu. Te ostatnie dzielimy na dwa typy: przebiegające „na gorąco” lub „na zimno”.

W pierwszym przypadku mieszanka gumowa jest nakładana na przygotowany karkas. Następnie podlega wulkanizacji w prasie pod wysokim ciśnieniem i temperaturą. W drugim przypadku wstępnie przygotowany (zwulkanizowany) bieżnik jest „doklejany” do opony.

Zalety opon bieżnikowanych

Wybór opony nowej lub bieżnikowanej to często kwestia kosztów. Bez wątpienia kwoty, jakie trzeba przeznaczyć na „odnowione” ogumienie, są dla wielu osób bardziej przystępne, niż ceny nowych opon. Z zasady na bieżnikowane trzeba wydać około 30% mniej pieniędzy, co jest niebagatelną sumą.

Ciekawym atutem opon bieżnikowanych jest fakt, że często mają one bieżnik nawet głębszy, niż nowe. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko aquaplaningu podczas ich użytkowania. Co więcej, optymalnie wykorzystywane opony ciężarowe można bieżnikować nawet dwa czy trzy razy, dodatkowo redukując koszt eksploatacji samochodu.

Warto również wspomnieć o tym, iż decydując się na bieżnikowane ogumienie, należy sięgnąć po produkty renomowanych marek. Przykładem mogą być wyszukiwane pod hasłem Targum opony produkty ze strony Plusgum. Renomowana firma Targum gwarantuje, iż ich jakość jest wysoka i będą dobrze sprawować się podczas jazdy.

Wady opon bieżnikowanych

Jak każdy odrestaurowany produkt, ogumienie może posiadać swoje wady. Należy do nich przede wszystkim krótszy przebieg przed kolejną wymianą opon, a także zwiększone ryzyko wystąpienia usterki w karkasie. Należy także pamiętać, że niektóre właściwości opony mogą ulec pogorszeniu podczas bieżnikowania. Wśród tych parametrów mogą znaleźć się przyczepność, głośność oraz precyzja kierowania.

Niniejsze wady nie stanowią jednak powodu do tego, aby zupełnie rezygnować z kupna opon bieżnikowanych. Wybierając bowiem ogumienie renomowanej firmy, można spokojnie cieszyć się jazdą za mniejszą kwotę, niż gdyby konieczna była wymiana opon na nowe. Jest to szczególnie widoczne w przypadku samochodów ciężarowych i to im głównie dedykuje się bieżnikowanie.

Gąbki polerskie – w jakich sytuacjach warto z nich korzystać?

0
Gąbki polerskie – w jakich sytuacjach warto z nich korzystać?

Dbanie o lakier samochodu to bardzo ważna kwestia dla każdego właściciela pojazdu. Przy stosowaniu odpowiednich środków możemy zapewnić mu elegancki wygląd przez wiele lat, nawet długo po opuszczeniu salonu. Co może nam pomóc w takiej sytuacji?

Jak zbudowany jest lakier?

Powłoka lakiernicza składa się najczęściej z czterech warstw. Ułożone są one jedna na drugiej. Podstawą jest grunt chroniący przed korozją. Na niego nakłada się podkład antykorozyjny, który wyrównuje wszelkie niedoskonałości w strukturze podłoża. Dopiero wtedy przychodzi lakier bazowy, który jest odpowiedzialny za kolor karoserii. Na niego nakłada się lakier bezbarwny, który pełni funkcję ochronną. Zabezpiecza karoserię przed opadami atmosferycznymi, drobinami piasku, asfaltu, czy owadami. Nadaje też karoserii połysk. Lakier bezbarwny jest najgrubszą spośród wszystkich warstw. Warto pamiętać, że lakier zachowuje się inaczej w różnych temperaturach. Gdy jest gorąco, to rozszerza się. W niskich temperaturach z kolei lakier kurczy się.

Kosmetyki samochodowe – co pomoże chronić lakier?

Ochronę karoserii możemy zacząć od wyboru odpowiednich kosmetyków samochodowych. Zacznijmy więc od właściwego doboru szamponu. Pamiętajmy by wybierać taki, który nie niszczy lakieru. W tym celu zwróćmy uwagę  na to, jakie pH posiada. Te o kwaśnym pH sprawdzą się do odtykania powłok ceramicznych i wosków. Szampony o neutralnym pH można natomiast stosować do regularnego mycia nawoskowanych pojazdów. Poza tym, warto też zadbać o preparaty konserwujące. Woski w sprayu, płynie, czy jako pasta zapobiegną osiadaniu kurzu  i ochronią lakier przed zarysowaniami. Takie kosmetyki samochodowe możesz kupić chociażby tutaj https://autochemia.pl/pol_m_Detailing-2543.html. Dobór wosku zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Syntetyczny da mocny połysk, który wielu osobom będzie wydawał się sztuczny i plastikowy. Wosk na bazie naturalnej natomiast zapewni nie tylko odpowiednie nabłyszczenie, ale także pogłębi barwę lakieru. Takiego zabiegu nie musimy też powtarzać bardzo często. Wszystko zależy od eksploatacji auta. Pamiętajmy też, że najlepsze efekty dają pasty.

Gąbki polerskie – kiedy możemy je stosować?

Naszej karoserii może też pomóc polerowanie. Pozwala to usunąć wszelkie defekty, takie jak wżery, rysy, czy ślady utleniania. Z pomocą wspomnianych wcześniej past gąbki polerskie pozwalają uzyskać wysoki połysk na lakierze. Po takim zabiegu będzie on mieć powierzchnię płaską i jednolitą. Producenci przygotowali rozmaite kształty i kolory gąbek polerskich. Wygodne mocowanie na rzep ułatwia polerowanie. W tym miejscu możesz sprawdzić, jakie gąbki polerskie oferuje jeden z producentów https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Odnowa-lakieru_Gabki-polerskie-896.html. Akcesoria te sprawdzą się nawet z bardzo agresywnymi pastami, co pozwala stosować je na powłokach lakierniczych w różnym stanie. Trwałość gwarantuje zaś podwójna powłoka. Co ciekawe, gąbki polerskie można prać w pralce. Dzięki temu skutecznie pozbędziemy się osadu z karoserii po każdym polerowaniu.

Niezawodna regeneracja turbosprężarek, katalizatorów i filtrów w Białymstoku

Niezawodna regeneracja turbosprężarek, katalizatorów i filtrów w Białymstoku

Jesteśmy przedsiębiorstwem specjalizującym się w regeneracji strategicznych elementów silnika spalinowego. Turbokrymar.pl działa na terenie Podlasia- jednego z najpiękniejszych regionów Polski, dlatego szczególną wagę przywiązuje do stosowania ekologicznych – przyjaznych środowisku rozwiązań.

Naszą specjalnością jest regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku. Właściwa praca sprężarki zapewnia odpowiednią moc silnika a przez to jest gwarantem odczuwania przyjemności z jazdy. Obsługujemy nie tylko samochody osobowe, ale również pojazdy specjalistyczne wykorzystywane na budowach lub szczególnie narażone na awarie silników ciężarówki. Możemy pochwalić się również uznaniem rolników – regenerujemy turbosprężarki oraz filtry DPF w ciągnikach i innych maszynach rolniczych.

W zakresie świadczonych przez nas usług jest także regeneracja katalizatorów i turbin. Warto jeszcze raz podkreślić, że przy regeneracji nie używamy szkodliwych chemicznych środków. dzięki temu zdecydowanie wyprzedzamy konkurencję, o czym świadczą także pozytywne opinie i rekomendacje naszych klientów. Są nimi osoby prywatne oraz różne przedsiębiorstwa logistyczne i budowlane. Zatrudniamy kadrę wyspecjalizowanych pracowników i dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym. Z tych powodów nasza regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku stoi na najwyższym światowym poziomie.

Dbamy o turbosprężarki w samochodach osobowych, ciężarowych, pojazdach specjalnych i rolniczych. Turbokrymar to również niezawodna regeneracja katalizatorów i turbin. Naszą misją jest ochrona silnika każdego pojazdu, ponieważ silnik samochodu jest jego sercem. A bez serca nie ma życia czyli w naszym przypadku owocnej i przyjemnej jazdy. Zajmujemy się regeneracją sprężarek, filtrów, katalizatorów i turbin. Wykorzystujemy nowoczesne i przyjazne środowisku naturalnemu technologie. Używamy najwyższej jakości sprzętu, w pracy polegamy na doświadczeniu i precyzji naszych wykwalifikowanych pracowników. Regenerujemy i naprawiamy.

Monitoring GPS a kwestie prawne

Monitoring GPS a kwestie prawne

Jeśli technologia GPS jest wykorzystywana do monitorowania pojazdów, obiektów lub nawet ludzi, istnieją pewne przepisy, jak może to być przeprowadzane. Gromadzenie danych osobowych jest szczególnie uwarunkowane przepisami prawa.

Maszyny polerskie dla fanów pięknych aut

0
Maszyny polerskie dla fanów pięknych aut

Jeśli jesteś osobą, która chce naprawdę dobrze dbać o swój samochód i znasz się na takiej pracy, to na pewno wiesz, jak cenne mogą być maszyny polerskie.

Jak samodzielnie usunąć rysy z lakieru samochodowego w kilku krokach?

0
Jak samodzielnie usunąć rysy z lakieru samochodowego w kilku krokach?

Rysy na lakierze samochodowym to prawdziwa zmora każdego kierowcy. Pojawiają się na skutek zadrapania kluczykiem samochodowym, czy nieumiejętnego otwarcia drzwi na ciasnym parkingu. Oczywiście mogą być również skutkiem działania innych osób. Niezależnie od przyczyny powstałą rysę trzeba jakoś usunąć, wszak może być ona zarzewiem rozwoju korozji, a tego chcemy uniknąć. Można zatem sięgnąć po jeden produkt w sprayu, który doraźnie pomoże usunąć problem bądź bardziej złożony zestaw zaprawkowy. Obydwa produkty można znaleźć w sklepie z lakierami samochodowymi. Postanowiliśmy przedstawić, jak samodzielnie usunąć rysy z lakieru w kilku krokach.